Las Vegas dagen 12 en 13 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu Las Vegas dagen 12 en 13 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu

Las Vegas dagen 12 en 13

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gisteren op weg naar Las Vegas was de weg lang, warm en uitgestrekt... Allemaal woestijn waar je ook keek: zand en zo nu en dan een boom. De rit duurde ongeveer 5 1/2 uur . Hans en ik hadden het al een keer meegemaakt dat je dan ineens uit het niet Las Vegas ziet opduiken maar het viel ons op hoeveel er al voor Las Vegas was gebouwd: Disney achtige gebouwen en ook weer fast food ketens. Ons hotel ligt op 10 minuten lopen van The Strip. Tot nu toe hadden de kinderen en wij elk een aparte kamer ( wel bij elkaar in de buurt) maar, in dit hotel hebben we een suite met een klein balkon en een hele grote bad kamer met aparte douche en toilet. The Strip hoe moet ik nu uitleggen hoe dat voelt: een rechte lange straat van 6,5 kilometer lang met aan beide kanten eindeloze aantallen casino"s waar alle mogelijke kansspellen worden gespeeld en dan al die hoge hotels. In Las Vegas staan 15 van de meest hoge hotels ter wereld. Ons hotel is nog bescheiden met 15 verdiepingen. In Las Vegas probeert ook iedereen weer ons zijn eigen manier geld te verdienen: verkleed als the minions of ed, als straatartiest, als Elvis verkleed gaan en zingen alles om maar geld te verdienen! Bij de hotels is ook van alles te zien: watershows met fonteinen en muziek, de Eifeltoren, de London Eye en Ventië waarbij je echt met een gondel kunt varen. En dan al die lichten op de gebouwen, verlichte reclame, New York valt er wat dit betreft bij in het niet. De temperatuur overdag is vaak boven de 40 graden dus mensen zoeken de stad pas 's avonds op (dan is het ook nog ruim 30 graden en dat voelt als een warme deken die op je valt) 's avonds zie je nog heel erg veel gezinnen met kleine kinderen buiten, maar ook mensen die uit willen gaan en alles krioelt als een mierenhoop door elkaar heen.Tegen half 11 was iedereen moe van alles wat we hadden gezien en hebben we onze hotelkamer opgezocht. Hans, Thomas en Melany hebben besloten om vanochtend eerst maar eens naar het zwembad te gaan. De plannen zijn om dan vanmiddag Las Vegas nog even in te gaan , te gaan eten en dan vanavond hebben we kaarten voor een voorstelling van Cirque de Soleil (de voorstelling heet KA) we zijn benieuwd....

• 22 Juli 2015 - 22:26

Marijke De Boer:

Hallo Allemaal,

Wat leuk om het allemaal te lezen.Ik denk dat het het voor jullie allemaal heel indrukwekkend en bijzonder is om mee te maken/beleven. Heel veel plezier nog .

Groet Marijke,Korné en de kids