Indian Wells dag 17 - Reisverslag uit Indian Wells, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu Indian Wells dag 17 - Reisverslag uit Indian Wells, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu

Indian Wells dag 17

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, Indian Wells

Vandaag een lange autorit gehad met een temperatuur die onderweg opliep naar maximaal 112 Fahrenheit. Dit staat gelijk aan een aangename 44 graden! We reden dan ook door de woestijn (en ja hoor, echt waar, op de radio kwam Hotel California van de Eagels langs met een toepasselijke 'On a long desert highway.....') waarbij we uren ook geen benzine pompen of restaurant of ed tegengekomen zijn. Gelukkig hebben we niet zoals verschillende mensen wel met pech langs de weg gestaan want dan ben je diep ongelukkig in de brandende zon!

Wij zijn door Joshua Tree National Park gereden op zoek naar de Joshua Trees die we ons van ons vorige bezoek nog konden herinneren. Alleen toen kwamen we via een andere ingang het park binnen en zagen we deze planten direct nu hadden we de hoop al bijna opgegeven dat we de bomen zouden zien maar gelukkig we hebben ze gezien en op foto en film vastgelegd. De grootste Joshua Trees in dit park zijn 12 meter hoog en ongeveer 900 jaar oud. Daarnaast staan in het park veel cactussen.

Onderweg hadden we al een aantal zandtornado's gezien (het is hier al heel lang zeer droog) en op weg naar ons hotel bemoeilijkte een zandstorm het vinden van de juiste route. Maar uiteindelijk kwamen we er toch een beetje moe en verreist aan. Al met al hadden we 6 1/2 uur in de auto gezeten.

Het hotel is een welness, resort en spa met een enorme golfbaan, health club , overdekte tennisbanen, zwembaden etc. Maar omdat we zo laat waren en ook nog "moesten"avondeten was het te laat om een duik in het zwembad te nemen.... Tjonge wat een sjieke bedoening hier! Wij als toeristen zijn een beetje te gewoontjes gekleed. Tja ik had mijn galajapon deze vakantie thuis gelaten! Zelfs als je iets wil uitprinten moet je je creditcard gebruiken! Dus morgenvroeg in de supermarkt maar even ontbijt halen want dat is hier heel erg duur!

Morgen reizen we door naar San Diego