san francisco dag 6 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu san francisco dag 6 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu

san francisco dag 6

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag alweer vroeg wakker door het tijdsverschil met New York (3 uur) en daar moeten we even weer aan wennen!
vandaag is Melany 18 geworden , veel felicitaties uit Nederland maakten dat ze zich toch wel jarig voelde!
We zijn met de bus naar Fisherman's Warf geweest, dit is gelegen in de baai van San Francisco, en is een aaneenschakeling van allerlei restaurantjes, winkels, straatmuzikanten. Daarnaast een prachtig uitzicht op de Golden Gate bridge, en.... we hebben in de baai een aantal zeeleeuwen en een zeehond kunnne spotten. Ook hebben we de beroemde gevangenis van Alcatraz zien liggen. Niet heengegaan, want de eerstvolgende mogelijkheid was pas zondag. En dan zijn we natuurlijk al lang weer weg.

We hadden erg veel geluk met het weer. In San Francisco is het vaak erg mistig en bewolkt, maar vandaag was het een stralende dag. Daardoor was de termperatuur ook een aangename graad of 22.

We hebben hier een groot gedeelte van de dag doorgebracht. Daarna hebben we een wandeling gemaakt naar Lombard street. Lombard street heeft de meest bochtige weg ter wereld. Dit komt omdat de weg vanaf een steile heuvel naar beneden loopt (San Francisco ligt op 40 heuvels), en de weg zo steil is dat deze voor auto's alleen bereden kan worden doordat er acht haarspeldbochten in zijn aangelegd. Het was een behoorlijke wandeling van beneden naar boven, maar we hadden vervolgens wel een prachtig uitzicht.

Ten slotte zijn we met een beroemde cable car (oud vervoermiddel in San Francisco, is een soort tram) weer terug gegaan naar het hotel.

Morgen nog een dagje in San Francisco.