Yosemite National Park/Sonora dag 8 - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu Yosemite National Park/Sonora dag 8 - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park/Sonora dag 8

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 Juli 2015 | Verenigde Staten, Sonora

Vandaag voor de laatste keer de taxi genomen naar de plek waar we onze huurauto konden ophalen. En dat was een belevenis op zich: Na een half uur wachten waren we aan de beurt en toen begon het "gezeur"wilt u dit en wilt u dat (ze werken op provisiebasis). Gelukkig waren we hiervoor al gewaarschuwd door Travel Nauts. Met als klap op de vuurpijl de vraag of wij niet een grotere auto wilden want deze was (volgens de verkoper) te klein voor vijf personen en bagage. Kosten DUIZEND dollar extra voor twee weken dus..... dacht het niet.
In de garage aangekomen mochten we kiezen welke kleur, welke type etc vol verbazing waren wij over hoe het hier aan toe ging. Maar even een foto gemaakt van de schade die deze auto al had. Ja was allemaal al genoteerd zij de mevrouw achter de kassa dus doorrijden maar! Voor Hans was het wel even wennen want we hadden dus een mini Van een grote auto! voor vijf personen en hun bagage ruimte genoeg!!!
Gisteren hadden we in de supermarkt al een telefoon gekocht met daarop google maps omdat ze geen Tom-Toms verkochten maar dit werkte prima een Nederlandse stem loodste ons naar de weg naar het hotel. De reis duurde ongeveer 2,5 uur Het was heel erg druk onderweg en het deed ons een beetje aan Frankrijk denken: heel erg veel olijfbomen en druiven. Alles heeft hier heel erg veel last van de droogte: eindeloos ook de "bergen" langs de weg met heel erg dor gras begroeit. Temperatuur hier boven de 30 graden dus maar wat verkoeling zoeken in het zwembad ... en gelukkig hebben we air-conditioning in de kamers en de auto!
Vanmorgen stuurde een vriendin van mij mij een foto die van ons vijven was genomen door een wederzijdse kennis op de pier 39 bij Fisherman"s Wharf. Zij hadden ons gespot toch wel bijzonder! Ik ben benieuwd of we hun tijdens onze reis ook nog kunnen "spotten"