Las Vegas/Bryce Canyon dag 13/14 - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu Las Vegas/Bryce Canyon dag 13/14 - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu

Las Vegas/Bryce Canyon dag 13/14

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Hans

24 Juli 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Gisteren vroegen wij ons af wat alle mensen in Las Vegas gaan doen als buiten de temperatuur oploopt naar 40 graden of meer! Nu weten we het antwoord: er wordt massaal een gokje gewaagd in de casino's , eten en drinken kun je op elk tijdstip van de dag maar ook bijna alle hotels hebben naast een casino ook een overdekt winkelcentrum! Wij zijn er in 2 geweest onvoorstelbaar: als je naar boven kijkt zie de blauwe lucht en wolken geschilderd. Alle dure merken winkels zijn vertegenwoordigd en kunnen ook allemaal bestaan; terwijl een heleboel mensen net als ons zich verbazen en wel kijken maar niet kopen! Het is net of je in Frankrijk loopt met Franse winkels, de Eifeltoren en dat soort dingen en een ander deel lijkt heel erg op Milaan. We hebben een Eifeltoren gezien van jelly beans en coca cola winkel met 2 verdiepingen en de lift was verwerkt in een coca cola fles. Je blijft je steeds verbazen.....en dan zie je je weer een enorm aquarium compleet met grote roggen en andere vissen.

De casino's zijn enorm groot, met misschien per casino wel 5.000 fruitautomaten, vele black jacktafels en in bijna elke casino vind je achterin wel een vestiging van New York Pizza, Mc Donalds, Burger King en wat dan ook. Een volslagen krankzinnige wereld.

De voorstelling van Cirque du Soleil was in het MGM hotel. Een hotel dat zo onvoorstelbaar groot is, dat je eerst 10 minuten door het hotel heen loopt voordat je bij de zaal bent waar de voorstelling is. De voorstelling
was erg mooi met heel veel bewegende delen werd er een verhaal uitgebeeld alleen de show duurde niet zo lang 11/2 uur. Daarna via de strip teruggelopen met de nodige film opnames en foto's gemaakt. Ons weer verbaasd bijvoorbeeld over een achtbaan die door een hotel heen loopt. En een nagebouwd Venetië waar je met een gondel door heen kunt varen. Allemaal leuk om te bekijken, maar niet om te doen, want het is compleet onbetaalbaar.

Vandaag naar Bryce Canyon gereden weer door de woestijn dus heel erg warm dus heel erg blij met de airco! Langs de weg zie je soms bordjes staan die verwijzen naar een indianen reservaat. Heel erg krom dat waren de oorspronkelijke bewoners van Amerika en nu moeten ze in reservaten leven ergens klopt er dan toch iets niet?

We zijn ook in het nationale park van de Bryce Canyon geweest; weer een heel ander park dan we tot nu toe gezien hebben. Hier kun je heel veel rode rotsformaties zien die door de natuur zo zijn ontstaan. Heel erg mooi maar even niet naar beneden kijken want het is heel erg diep. Daarna ons hotel opgezocht. Volgens Hans is dit ook het hotel waar we 19 jaar geleden hebben overnacht. Gegeten en daarna hebben de kinderen nog snel even een duik genomen in het binnenzwembad.

Wat hebben we tot nu toe al veel gezien en meegemaakt. Tijdens het eten hadden we het erover wat we tot nu toe het mooiste vinden maar een keuze maken is heel erg moeilijk ... Wel is het leven hier veel oppervlakkiger als in Nederland (vinden wij) ze vragen bijvoorbeeld altijd how are you doing maar het antwoord op die vraag vinden ze niet interessant genoeg om af te wachten. Het leven is hier snel en jachtig weinig geduld dus er word bijvoorbeeld in het verkeer al heel snel op de claxon gedrukt .... Lekker slapen en dan morgen rijden we weer door naar Grand Canyon....