Sequoia National Park/Visalia dag 11 - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu Sequoia National Park/Visalia dag 11 - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Hans - WaarBenJij.nu

Sequoia National Park/Visalia dag 11

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Hans

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, Visalia

Vandaag zijn we naar Sequoia National Park gereden. Eerst getankt, de benzineprijzen liggen hier inderdaad veel lager dan in Nederland. Omgerekend betaal je ongeveer € 0,80 per liter. Maar dat is niet echt een besparing, want onze zuipschuit rijdt ongeveer 1 op 9, waardoor de lagere prijs direct weer wordt gecompenseerd door een hoger verbruik.

De weg naar Sequioa was minder steil maar wel net zo bochtig als de weg naar Yosemite. Alles was veel groener hier en een heel stuk rustiger als zondag, viel ons al op toen we er naar toe reden. Qua bezoekers aantallen per jaar scheelt het ook heel erg veel in vergelijking met Yosemite; daar komen 4.000.00 bezoekers per jaar en in dit park ongeveer 1.000.00 per jaar. Nadat we dat auto hadden geparkeerd zijn we op de shuttle bus gestapt naar de General Sherman Tree. Deze boom is qua volume de grootste boom van de hele wereld. Per jaar groeit deze boom nog ongeveer door met het hout wat nodig is voor een meer dan gemiddelde trap. Tjonge wat ben je dan als mens klein! Toen we daar uitgekeken en uit gefilmd waren zijn we naar een ander gedeelte van het park gegaan om naar de Tokopah Falls te gaan. Toen we ongeveer een uur hadden gelopen zijn we terug gaan omdat het begon te regenen en we anders nog een extra uur hadden moeten lopen (heen en terug). Gelukkig bereikten we net op tijd de shuttle bus want er kwam een enorme plensbui. Wel heel plaatselijk want toen we met de auto uit het park reden was op sommige stukken de weg nat en op andere stukken niet. Ook de temperatuur scheelde enorm. In de bergen was het met de regen ongeveer 15 graden, terwijl we toen we bij het hotel aankwamen (rond een uur of zeven) nog rond de 35 graden was.

In het hotel hebben we lekker gegeten en morgen.... gaan we proberen het geld wat we uitgegeven terug te verdienen in Las Vegas.